Ką daryti, kai atšaukiamas skrydis?

teisininkai ir advokataiIlgai planavus kelionę ar atostogas tikrai nesinori nusivilti ne laiku atšauktu skrydžiu. Tam kad visos pastangos bei didelė pinigų dalis nenueitų šuniui ant uodegos, teisininkai ir advokatai pataria susipažinti su tam tikromis sąlygomis, ką daryti lėktuvo skrydžio atšaukimo atveju.

Pagrindinis nuostatas, reglamentuojantis oro bendrovių atsakomybę yra Europos Sąjungos reglamentas 261/2004. Visi šio įstatymo punktai taip pat galioja ir Lietuvoje, todėl, kaip tikina teisininkai ir advokatai, nelaimės atveju pirmiausia bus atsižvelgta į šį dokumentą.

Reglamente yra numatoma tikslios skrydžių bendrovės atsakomybės bei mokamos klientams sumos – kompensacijos.

Visais atvejais, kai oro bendrovė atšaukia skrydį, žmogus turi teisę iš aviakompanijos gauti žalos atlyginimą. Tai gali būti padaryta keliais variantais.

  1. Pinigų atgavimas

Pirmasis variantas, ko galima reikalauti, kai oro bendrovės atšaukia skrydį, yra pinigų atgavimas. Aviakompanijos privalo grąžinti pinigus, jei tik to prašo pats žmogus. Į tą sumą įeina skrydžio bilieto kaina, kuro, įlaipinimo, bagažo pinigai bei kita.

  1. Skrydis kitu reisu

Kaip teigia teisininkai ir advokatai, kitas būdas yra skristi kitu reisu. Jeigu atšaukus skrydį jums vis tiek reikia kuo greičiau pasiekti numatytą tikslą, veikiausiai pinigai negelbės. Tokiu atveju galima prašyti, kad oro bendrovė parūpintų kitą lėktuvo bilietą, kitokiu nei buvo prieš tai reisu. Šis variantas galioja tiek tiesioginiams skrydžiams, tiek skrydžiams su persėdimu. Skydžio kitu reisu variantas taip pat apima ir aviakompanijos papildomai sumokamą pinigų sumą už keleivio patekimą į kitą oro uostą (sakykime, jei jis yra kitoje vietoje).

  1. Kitas laikas tame pačiame reise

Žinoma, būna atvejų, kai asmenys nenori atgauti pinigų, jiems vis tiek reikia nuskristi, tačiau jie nenori keisti skrydžio sąlygų ir sutinka palaukti iki kito reiso. Esant laisvoms vietoms reise, aviakompanijos turi sutikti su tokiais keleivio pageidavimais.