Malta – itin maža valstybė Europoje, įsikūrusi trijose nedidelėse salose, nepilnai 100 kilometrų nutolusiose nuo Italijos krantų. Nors ir kaip bebūtų keista, iš Lietuvos šia kryptimi ir atvirkščiai, vykdomas krovinių gabenimas sausumos keliais.
Krovinių gabenimas į Maltą gali būti organizuojamas pasirenkant du skirtingus maršrutus. Vienas jų – tai per kaimyninę Lenkiją, toliau – Čekiją, Austriją ir Italiją arba analogišku maršrutu, tik vietoje Čekijos galima kirsti Vokietiją. Kadangi visos tranzitinės šalys priklauso Europos Sąjungai, dėl krovinių gabenimo nekyla didelių nesklandumų, nereikia stovėti muitinės eilėse. Tiesa, pačią Maltą pasiekti tenka keltu iš Italijos ir tai yra vienintelis kriterijus, galintis pakoreguoti visą kelionės maršrutą.
Gabenami tiek pilni, tiek daliniai kroviniai, kurie pristatomi nuo durų iki durų, o krovinių tipai gali būti patys įvairiausi. Galimas ne tik standartinių krovinių, tačiau ir specifinių – farmacinių, pavojingų ar greitai gendančių krovinių pervežimas. Taip pat ir skubūs kroviniai, sunkiasvoriai negabaritiniai kroviniai ar net gyvūnai.
Daliniai kroviniai tiek Lietuvoje, tiek Maltoje surenkami paprastai kiekvieną dieną. Atsižvelgiant į situaciją gali būti kraunami tiesiogiai be perkrovimų arba surenkami ir vėliau išskirstomi pagal numatytus adresatus. Daliniai kroviniai maršrutu Lietuva – Malta ir atvirkščiai keliauja maždaug 10-11 dienų, o pilni – vos 5-6 dienas.
Visi kroviniai gabenami laikantis Tarptautinio vežimo keliais sutarties konvencijos ir kitų susitarimų. Tačiau labai svarbu atkreipti dėmesį į tai, ar kroviniai yra draudžiami ekspeditorių draudimu. Tai labai svarbu gabenant bet kokius krovinius. O jeigu krovinys itin brangus, rekomenduojama drausti krovinį papildomu draudimu.
Kiekvienu atveju, tokiems gana ilgiems maršrutams, labai svarbu tinkamai pasirinkti vežėjus. Reikėtų įvertinti vežėjo patirtį ir profesionalumą, pasidomėti jo veikla ir įgyvendintais projektais.